
Vieta, kur garsas turi šešėlį PDF
PDF formatu
€10.00
PDF formatu. 35 puslapiai.
Ši priemonė sukurta vaikams, kurie:
Susiduria su sunkumais mokantis skaityti.
Yra linkę spėlioti žodžius, užuot juos perskaitę (dekodavę).
Patiria iššūkių su fonologiniu dekodavimu (raidžių pavertimu garsais).
Pratybos puikiai tinka tiek individualiam darbui namuose, tiek specialistams užsiėmimų metu.
Pagrindinis tikslas: skaityti, o ne spėlioti
Pagrindinis šio leidinio tikslas – sustiprinti esminius skaitymo pamatus: fonologinį dekodavimą ir foneminį suvokimą.
Daugelis disleksiją turinčių skaitytojų yra linkę atspėti žodžius pagal pirmą raidę ar kontekstą, o tai mažina skaitymo tikslumą. Siekdami tai pakeisti, šiame leidinyje naudojame išgalvotus žodžius (pseudožodžius).
Kodėl pseudožodžiai veikia?
Išgalvoti žodžiai neturi jokios prasmės. Tai reiškia, kad vaikas:
Negali jų atspėti.
Negali remtis savo atmintimi ar sakinio kontekstu.
Turi naudotis vieninteliu keliu – tikru, nuosekliu dekodavimu: paversti kiekvieną raidės simbolį į garsą ir sujungti juos į visumą.
Toks procesas padeda „perprogramuoti“ smegenis ir sustiprinti neuroninius kelius, kurie yra būtini greitam ir tiksliam bet kokių (tiek žinomų, tiek naujų) žodžių perskaitymui. Tokio metodo efektyvumas yra patvirtintas moksliniais tyrimais įvairiose pasaulio šalyse.
Rekomendacijos darbui
Reguliarumas, o ne trukmė: geriausi rezultatai pasiekiami dirbant reguliariai, bet trumpomis sesijomis (pvz., 10-15 min. kasdien), o ne vienu ilgu prisėdimu.
Atskirkite techniką nuo suvokimo: šias pratybas naudokite kaip skaitymo technikos lavinimo priemonę. Nereikalaukite, kad vaikas suprastų, ką perskaitė (nes žodžiai išgalvoti).
Būtinas emocinis palaikymas: disleksiją turintiems vaikams skaitymas reikalauja milžiniškų kognityvinių pastangų. Būtina nuolat drąsinti vaiką ir girti už pastangas bei atkaklumą, o ne tik už teisingą rezultatą.
Sėkmės kelionėje po garsų pasaulį!
KonsultacijAI
© 2025 Visos teisės saugomos.
KoNTAKTAI
