
Teksto struktūros organizavimo pratybos 1 dalis PDF
PDF formatu
€10.00
PDF formatu. 37 puslapiai.
Šios pratybos yra skirtos vaikams, patiriantiems sunkumų suvokiant ir/ar kuriant rišlų tekstą. Jos parengtos remiantis metodika, kad norint kurti ar suprasti tekstą, visų pirma, reikia gerai suvokti sakinių tarpusavio ryšius, gebėti jais manipuliuoti ir tik tada pereiti prie rišlaus teksto kūrimo ar jo suvokimo. Siekiama ugdyti gebėjimą atpažinti ir taikyti pagrindinius teksto organizavimo principus: įžangą, dėstymą ir pabaigą. Pratybos taip pat lavina loginį mąstymą, gebėjimą atpažinti priežasties ir pasekmės ryšius bei taikyti jungiamuosius žodžius, kurie užtikrina teksto rišlumą ir nuoseklumą.
Pratybų struktūra ir metodiniai nurodymai
Pratybos suskirstytos į dvi dalis po dvi dalis, kurių sudėtingumas palaipsniui didėja:
Pirma šių pratybų dalis - sakinių rikiavimas pagal loginę seką (3-22 psl.)
Tikslas: ugdyti gebėjimą atpažinti ir jungti teiginius, juos pagrindžiančius įrodymus ir išvadas, formuojant logiškas pastraipas.
Metodika: mokiniai analizuoja informacinius tekstus, kuriuose sakiniai pateikti atsitiktine tvarka. Užduotis - atkurti loginę sakinių seką, remiantis priežasties ir pasekmės ryšiais, chronologija ar kitais teksto organizavimo principais. Šiame etape ypatingas dėmesys skiriamas jungiamųjų žodžių ("visų pirma", "be to", "taigi", "todėl" ir kt.) atpažinimui ir jų funkcijos suvokimui.
Antra pratybų dalis - trūkstamų pastraipos dalių kūrimas (23-37psl.)
Tikslas: lavinti gebėjimą kurti trūkstamus teiginius arba išvadas, remiantis pateiktais įrodymais.
Metodika: mokiniams pateikiamos neišsamios pastraipos, kuriose trūksta vieno iš pagrindinių elementų: teiginio, įrodymo ar išvados. Užduotis - papildyti pastraipą trūkstama informacija, remiantis loginiais ryšiais ir kontekstu. Siekiant palengvinti užduotį, naudojamos pagalbinės iliustracijos ir rekomenduojami jungiamieji žodžiai.
KonsultacijAI
© 2025 Visos teisės saugomos.
KoNTAKTAI