Disgrafijos įveikos pratimai PDF

Optinės disgrafijos korekcijos pratybos PDF formatu

€12.00

PDF formatu. Net 109 puslapiai!

    Paskirtis: Šios pratybos skirtos specialiesiems pedagogams, logopedams ir tėvams, dirbantiems su vaikais, kuriems diagnozuota optinė disgrafija. Jos skirtos lavinti regimąją analizę ir sintezę, bei erdvinį suvokimą, siekiant koreguoti specifinius skaitymo ir rašymo sunkumus.

    Užduočių aprašas:

Pratybos susideda iš dviejų dalių, kurių kiekviena orientuota į specifinių optinės disgrafijos aspektų korekciją:

    1 dalis. Dažnai painiojamų raidžių atpažinimas ir žymėjimas (3-28 psl.)

    Šioje dalyje pateikiamos užduotys, skirtos lavinti vizualinį diferencijavimą ir gebėjimą atpažinti optiškai panašias raides (pvz., b-d, p-b, š-s). Užduotys apima:

  • raidžių porų lyginimą ir skirtumų nustatymą.

  • raidžių atpažinimą tarp kitų raidžių.

  • raidžių apibraukimą, nuspalvinimą, jungimą ir kt.

Šios užduotys padeda formuoti tikslius raidžių vaizdinius ir sumažinti klaidų, atsirandančių dėl panašių raidžių painiojimo, skaičių.

    2 dalis. Brauktažodžiai – žodžių paieška tarp raidžių (29-109 psl.)

    Šioje dalyje pateikiamos užduotys, skirtos lavinti raidžių atpažinimą žodžių kontekste ir stiprinti rašybos įgūdžius. Vaikams pateikiami teksto fragmentai, kurių eilutėse paslėpti įvairūs žodžiai. Užduotis – surasti ir išbraukti nurodytus žodžius. Žodžiai grupuojami pagal sudėtingesnes rašybos taisykles (dvibalsiai, dvigarsiai, minkštumo ženklai, galūnės ir kt.), siekiant įtvirtinti specifinių rašybos modelių įsisavinimą. Ši užduočių rūšis taip pat lavina dėmesio koncentraciją, žvilgsnio sekimo įgūdžius ir erdvinę orientaciją.

    Pratybų nauda:

  • Tikslingas optinės disgrafijos koregavimas: užduotys orientuotos į specifinius optinės disgrafijos pasireiškimus, tokius kaip raidžių painiojimas, raidžių elementų praleidimas arba prirašymas, erdvinės orientacijos sutrikimai.

  • Įvairus užduočių spektras: pratybose pateikiamos įvairios užduotys, skirtos lavinti skirtingus regos suvokimo aspektus.

  • Diferencijavimas: užduočių sudėtingumas yra palaipsniui didinamas, todėl pratybas galima pritaikyti prie individualių vaiko gebėjimų ir poreikių.

  • Praktinis pritaikymas: pratybos yra lengvai pritaikomos tiek individualiam, tiek grupiniam darbui su vaikais. Jos taip pat tinka naudoti namų sąlygomis, tėvams padedant vaikams tobulinti rašymo įgūdžius.

    Rekomendacijos:

  • Prieš pradedant dirbti su pratybomis, rekomenduojama įsivertinti ar užduotis yra tikslinga konkrečiam vaikui.

  • Užduotis reikėtų atlikti reguliariai, skiriant pakankamai laiko ir dėmesio tiksliam jų atlikimui. Paprastai, po mėnesio nuoseklaus pratybų darymo pastebimas ženklus skaitymo ir rašymo tempo pagerėjimas, daroma mažiau raidžių painiojimo klaidų.

  • Svarbu suprasti, kad čia sprendžiama tik viena iš galimų disleksijos priežasčių. Siekiant įveikti disleksiją reikalingas kompleksinis požiūris.